mandag den 19. maj 2014

Cremet Bananis Med Chokoladeovertræk - MUMS!

Endnu en super lækker sund opskrift på is må ud! Det er det danske sommervejr, der driver mig! Og så har jeg altså en svaghed for is. Derfor må der nogle sundere alternativer på suppen, da bikiniseasonen desvære går ind over is-seasonen... selvom jeg jo normalt ikke rigtigt går op i den slags. Isen her smager faktisk fantastisk - og præcis som en chokoladeovertrukket cremet flødeis nu engang smager. Jeg dryssede hakkede nødder over, samt kokosflager. Mmmm... SÅ lækkert!

Jeg havde længe gået og ville prøve at kreere sådanne nogle lækre is og tænkte at det skulle være så nemt og lækkert som muligt.

Det behøver du for at lave bananis:
(Opskriften er blot til 2 is, men føl dig velkommen til at lave flere!)

1 banan 

3-4 tern af mørk chokolade (brugte 85%)

1 spsk kokosolie

En lille håndfuld hakkede nødder efter eget valg

Kokosflager efter smag 

Ispinde 

  • Halver banan(erne). Stik ispindende ind i bananerne og frys dem i ca. 4 timer. 
  • Smelt chokoladen, samt kokosolien og dyp bananerne i. Når bananerne er dykket med chokolade, kan du drysse dem med hakkede nødder og kokosflager. Jeg kan forestille mig, at de også ville være gode drysset med frysetørrede bær. 


                               Har du tænkt dig at give opskriften et skud?
              Har du nogle gode ideer til hvad man evt. kunne drysse dem med? 

                                                                     Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar