onsdag den 14. maj 2014

Frække Fristelser Has Gone Good!

Så kom det til, at jeg nu vil dele min meget populære opskrift, på en sund version af softice. Jeg har endnu ikke har mødt nogle endnu der ikke har brudt sig om den. Isen er dejligt sød og læskende. Den er meget efterspurgt herhjemme, især af min mor! Netop af den grund har jeg ALTID frosne bær og bananer klar i fryseren.

Opskriften kom til verden, da jeg havde en helvedes masse bær i fryseren og skyr med sidste udløbsdato og en overmoden avokado. Jeg måtte så være lidt kreativ.


Jordbær/banan/hindbær softice 

Indgredienser: 
(2-3 portioner) 

  • 3 store frosne bananer 
  • 1 stor håndfuld frosne jordbær
  • 1 stor håndfuld frosne hindbær
  • 1/2 avokado
  • Skyr 
Eventuelle toppings ideer: Kokos flager, Mørk chokolade, skyr, rosiner, Nødder, chiaseeds
  1. Blend det hele sammen til en stor portion. Det er helt op til dig, hvor meget skyr du vil ha' i. Jo mere du putter i, desto nemmere vil det være at blende. Smag dig frem! 

Har du en sød/sund opskrift som du elsker? 

Mette 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar