søndag den 11. maj 2014

Nu Blogger Jeg Sgu!

Så blev det altså en grå Søndag, at min blog kom på to ben! Sikken en bloggerhistorie - for den er da ikke blevet hørt før. Tsk...

Mit første indlæg vil komme til at handle om MIN holdning omkring sundhed, og om hvordan bloggen helst skal kunne opfattes. 

Sundhed er efterhånden et MEGET udbredt emne. For mig betyder sundhed, at man forholder sig glad og lytter til kroppen. Nej, det her er ikke endnu en af de der 'fantastiske' blogge, hvor jeg skal få det til at lyde som om, at bag min skærm går der en pige rundt, og lever i et absolut perfekt univers, hvor der hverken bliver spist sukker eller smørbrødsmadder, for sådan nogle ting skal der også være plads til, i mit univers. Jeg er i så fald selv STOR fan af kage og mørk chokolade! Derfor er bloggen her for dig som er interesseret i at følge en løbeglad pige, som eksperimenterer meget med forskellige opskrifter i køkkenet - som for det meste da ender vellykket, men andre gange har jeg måtte tilbyde rester fra forrige uge....UHA...

Sundhed betyder for mig, at man lytter til sin krop. Hvis man lytter godt til kroppen, lære man også sig selv lidt bedre at kende. Det kan man selvfølgelig også ved ikke at gøre det, og så se hvad det så føre til! Jeg har da i så fald, tideligere, haft utallige mange skader. F.eks. Skinnebensbetændelse et par gange, fibersprængning og nogle overbelastninger. Netop alle de skader har gjordt, at jeg har fået øjnene op for, hvor vigtigt det er at lytte godt til ens behov for f.eks. hviledage - og så skal jeg lige tilføje, at jeg helt sikkert også selv kæmper med, ikke at ignorere kroppens signaler, men det tror jeg at en løbefreak som mig, vil kæmpe med resten af mine løbedage...


I dag, ovenpå 3 hviledage (det er lang tid for mig), har jeg været ude på en løbetur, i mudder and what not, i Brøndbyskoven. Min pointe som jeg skal til at lave er, at jeg havde valgt at holde nogle 'løbefrie' dage, fordi at min krop simpelthen havde brug for en lille pause. Turen stod på et par 10 km. hvor jeg så lige fik lov til at smide en ekstra km oveni, fordi at jeg farede lidt vildt...

At tage den tid kroppen har brug for til at hvile sig i, behøver ikke nødvendigvis at være en anstrengelse! Jeg valgte f.eks. at bruge noget af den tid jeg havde, i de dage, på at bage et par (forholdsvis) sunde brownies, som vil komme i næste indlæg!

Sundhed handler vel i det lange forløb, på bund og grund, egentlig bare om at man kan lide hvad man laver og er glad.

Guess I have made my point... 



Husker i at lytte til kroppen? 
- Og hvad betyder sundhed for dig?

Mette 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar